wtorek, 1 lutego 2022

Miłość w pakiecie- wersja e-book - praca zbiorowa- recenzja przedpremierowa.

 Witajcie,

Dla jednych patronat medialny to normalność i codzienność, dla innych - ogromne wyróżnienie i radość. Dzisiaj moja recenzja będzie nieco inna niż zwykle, a to dlatego, że chciałabym zwrócić Waszą uwagę na mój patronat medialny, czyli antologię noszącą intrygujący i ciekawy tytuł, a mianowicie: „Miłość w pakiecie”.

               

 Jest to książka wydana przez  Wydawnictwo Miasto Książek w formie elektronicznej, czyli ebook-a, którego możecie przeczytać korzystając z telefonu, komputera czy czytnika. Zakupić go możecie
w księgarni EBUKA w formacie MOBI, PDF i ePUB.

Recenzowana przeze mnie propozycja swoją premierę będzie miała dopiero 14.02.2022, czyli w Walentynki, jednak już dzisiaj chciałabym co nieco o niej opowiedzieć.

 


Szczęście jest tam, gdzie uśmiech twój”

Powyższy cytat  pochodzi z opowiadania  pt. „Cicho sza” autorstwa Kingi Ucherek. Jest on tak głęboki, mądry  i prawdziwy, że postanowiłam go wykorzystać do rozpoczęcia mojej recenzji.

Dziewięć autorek, dwa debiuty- to pierwsza informacja, która powinna zwrócić Waszą uwagę. Jeśli  lubicie debiuty oraz formę opowiadań, to „Miłość w pakiecie” jest bez wątpienia  przeznaczona dla Was.  W antologii znajdziecie  krótkie formy znanych Wam i cenionych autorek, takich jak: Wioletta Piasecka, Katarzyna Grabowska, Kinga Ucherek, Melisa Łada, Ewelina Kwiatkowska-Tabaczyńska, Anna Stryjewska, Dorota Śliwa, Barbara Stachowiak, Katarzyna Kielecka.

Więc jak to  jest z tą miłością? Czy pojawia się niespodziewanie czy ukrywa się pod postacią pluszowego misia? Kto wie, może należy szukać jej w mieście zakochanych, czyli w  Paryżu?

Czytając  „Miłość w pakiecie” znajdziecie odpowiedź na powyższe pytania. Podczas lektury wspomnianej przeze mnie publikacji  będziecie „uczestniczyć” w różnych zdarzeniach i  poznawać problemy, z którymi przyszło się mierzyć bohaterom.  Autorki w swoich opowiadaniach przedstawiły blaski i cienie uczucia, które łączy dwoje ludzi, ale każda w inny, odmienny sposób.

„Miłość w pakiecie” to wachlarz  opowiadań przesyconych przeróżnymi emocjami, takimi jak radość, smutek, rozczarowanie i niegasnąca nadzieja. Sami się o tym przekonacie sięgając po „Miłość w pakiecie”.

 Ja dzięki uprzejmości Wydawnictwa Miasto Kobiet mogłam zapoznać się z piórem dotąd mi nieznanych pisarek takich jak: Kinga Ucherek (debiut), Melisa Łada, Dorota Śliwa, Barbara Stachowiak (debiut) oraz przeczytać opowiadania tych autorek, które są mi znane z dłuższych form literackich, na przykład: Wioletty Piaseckiej, Anny Stryjewskiej czy Katarzyny Kieleckiej.

 

„Muzyka dodawała jej poczucie wolności, swobody, wprawiała w dobry  nastrój, niekiedy doprowadzała do łez, była to forma oczyszczenia myśli. Z piosenkami miała tak jak z rozdziałami książek, jeszcze tylko jedna i świat stawał się piękniejszy”*

 

Książkę w formie elektronicznej, czyli ebook’a czyta się z przyjemnością. Z historiami zamieszczonymi w antologii absolutnie nie trzeba zapoznawać się w kolejności chronologicznej. Sięgamy po te, na które mamy w danym momencie ochotę – czy to na „Walentynkowe szczęście”, czy „Zamianę”, „Lek na wszystko, „Miłość na gigancie”, czy „O tym, co najważniejsze”. Uważam, że wraz z postaciami literackimi antologii będziecie wracać myślami do swoich pierwszych miłości, namiętności i wspomnień, które przyprawią Was o szybsze bicie serca.. W opowiadaniach  nie zabrakło również listów miłosnych, prezentów, uśmiechów, po cichu szeptanych słów oraz … zdrady!

 

 

„Jak to się stało, że szanując się, przyjaźniąc, znając się jak dwa łyse konie, wybudowaliśmy miedzy sobą ten idiotyczny mur?

Gdyby ktoś mnie zapytał, czy mam swoje ulubione opowiadania - odpowiem, że oczywiście mam. Zanim zdradzę moich faworytów pragnę podkreślić, że jest to moja subiektywna opinia.

Z  ogromną przyjemnością przeczytałam opowiadania Anny Stryjewskiej, Katarzyny Kieleckiej i Wioletty Piaseckiej. Z zaciekawieniem przeczytałam opowiadanie blogerki, Eweliny Kwiatkowskiej -Tabaczyńskiej.  

Byłam również ciekawa debiutów oraz opowiadań tych autorek, z którymi nie miałam wcześniej styczności i mój głód wiedzy został zaspokojony.

 Bardzo  się cieszę, że mogłam patronować tej pozycji.

 

„Miłość w pakiecie” to antologia walentynkowa- niemniej jednak myślę, że jest ponadczasowa i każdy z Was może przeczytać e-booka w wybranym przez siebie momencie.  Oprócz poznania oblicza miłości znajdziecie tutaj też prawdziwą przyjaźń czy też ciekawe historie życiowe, które mogą przydarzyć się każdemu z nas, nie tylko czternastego lutego.

 

Gorąco polecam!

 

Katja

 

5 komentarzy:

  1. Dziękujemy za przepiękne słowa kochana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda ,ze pozycja wydana jest w formie elektronicznej.Nie każdy lubi ebooki i ma możliwość ich czytania .

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię antologie, gdyż dają możliwość poznania różnych autorów i autorek. Ta wydaje się ciekawą propozycją.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miłość to temat bardzo wdzięczny - ciekawa jestem jak to przedstawiły autorki tejże antologii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze,że na rynku czytelniczym pojawiły się opowiadania nowych autorek,które wniosą świeży "powiew" w polskiej literaturze.Chętnie przeczytam tę antologię.

    OdpowiedzUsuń