piątek, 21 stycznia 2022

"Selfie z Aniołem"- Hanna Urbankowska


 


Witajcie,

Nowy Rok rozpoczynam od recenzji powieści, którą otrzymałam od Księgarni Tania Książka. Mam tu na myśli książkę napisaną przez Hannę Urbankowską a wydaną przez Wydawnictwo Replika, pod przewrotnym tytułem „Selfie z Aniołem”.  Bardzo dziękuję za otrzymany egzemplarz do recenzji.

 

„To ludzkie dusze pokutują, nie ich aniołowie”*

 

Mimo, że Święta Bożego Narodzenia odeszły w zapomnienie  to dzisiaj chciałabym Wam przybliżyć niezwykle klimatyczną opowieść, w której przenikają się dwa światy – ludzki i magiczny, często nie do końca zrozumiany przez człowieka - świat aniołów. „Selfie z Aniołem”, bo o tej książce mowa, od samego początku zaprasza czytelnika do urokliwej kawiarni pod nazwą „Dzień dobry” znajdującej się na Warszawskim Mokotowie,  gdzie toczy się życie towarzyskie. Mieszkańcy bloku żywo dyskutują o tym co się dzieje na osiedlu. Jednak ich spokojne życie mąci nagła śnieżyca, która, jak się okazuje, zwiastuje początek niezapowiedzianego i niezaplanowanego  chaosu.

 

„Pewnego dnia przychodzimy na ten świat i pewnego dnia z niego odchodzimy. Nikt nie wie, dokąd. Jednak zdarza się, że zmarli nas odwiedzają albo my ich spotykamy, na przykład we śnie. Wielu ludzi powie ,że to tylko gra wyobraźni, ale musisz pamiętać, że świat ducha jest znacznie rozleglejszy , niż ten, który widzisz oczami.”**



 „Selfie z aniołem” to moje pierwsze spotkanie z piórem Hanny Urbankowskiej. Od pierwszych stron tej książki zauroczył mnie styl pisarki, ciekawe ujęcie tematu i przedstawienie problemów, z którymi boryka się każdy z nas. Autorka "ubrała" swoich bohaterów w niezwykle ciekawe życiorysy, które powolutku odkrywane przez czytelnika i uzupełniane przez przemyślenia i domówienia aniołów, czynią fabułę niezwykle ciekawą. Mimo, że książka nie należy do tych najcieńszych,  a czcionka jest z tych drobniejszych, bez wątpienia warto zatopić się w lekturę powieści.  Ciekawe połączenie dwóch światów, ponadto szczypta magii i nieodkryte tajemnice spowodowały, że trudno było mi się rozstać z lekturą chociażby na moment.

 


W dzisiejszej recenzji należy wspomnieć o  ludzkich bohaterach powieści. Są niezwykle różnorodni pod względem pochodzenia, doświadczenia, czy charakteru. Różni są również aniołowie, którzy opiekują się swoimi podopiecznymi. Autorka w sposób nietuzinkowy i niespotykany przedstawiła losy ludzkie, przeplatając je z losami aniołów.  W tym miejscu należy podkreślić, że Urbankowska wykazała się niezwykle szeroką wyobraźnią. Anioły nie tylko noszą imiona ( np. Annael, Matiel, Wonsael, Kazmiel, Michaela,  czy Zanael), ale są mocno i realistyczne nakreślone. Jako ciekawostkę podam, że mają nawet telefony komórkowe, którymi się posługują, robiąc na przykład tytułowe selfie.  Przyznam szczerze, że początkowo miałam trudność z zapamiętaniem imion istot nadprzyrodzonych. Jednak z każdą kolejną kartką powieści było mi coraz łatwiej.

 

Książkę  składającą się z kilkunastu rozdziałów można tak naprawdę  podzielić na dwie części. W pierwszej z nich poznajemy historię przyjaciółek- Anki, Zuzy i Matyldy oraz Wojtka i ich znajomych. Poznajemy również historię małego Kacpra, który pewnego dnia wręcza swoim sąsiadom rysunek przedstawiający tajemniczego, ale smutnego pana ze skrzydłami. To właśnie namalowana przez dziecko ilustracja staje się początkiem intrygującej zagadki. Druga część jest uzupełnieniem tej pierwszej- zawiera historie ludzkich bohaterów przedstawione przez istoty pozaziemskie.

 


Uważam, że „Selfie z Aniołem” należy do zaszczytnego grona publikacji niezwykle wartościowych. Nie jest to  moim zdaniem banalna książka, którą można przeczytać i odłożyć na półkę, skazując ją na zapomnienie. To jedna z tych pozycji, które także zmieniają  postrzeganie siebie i innych ludzi. Lektura  powieści „Selfie z Aniołem” pokazuje jak niewiele wiemy o sobie, o swoich bliskich i o tym, jaką historię każdy z nas skrywa pod maską codzienności.


 

 

Jeśli moja recenzja się spodobała i chcielibyście mieć ”Selfie z Aniołem” w swojej biblioteczce, to zapraszam Was do skorzystania z oferty Taniej Książki. Księgarnia oferuje recenzowaną powieść w atrakcyjnej cenie. Zapraszam również do zapoznania się z nowościami i bestsellerami  Księgarni Tania Książka.

Serdecznie polecam.

 

Katja

5 komentarzy:

  1. Ciekawa historia ,w której autorka połączyła bohaterów świata realnego z istotami niebiańskimi .Czy Jej się to udało tak by stworzyć interesującą jak piszesz lekturę ? Muszę sprawdzić !

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczypta magii i niebiańscy bohaterowie mnie zachęcają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ja przeczytam bonie zaintrygowała

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie przeczytam tym bardziej,że to będzie moja pierwsza książka autorki.

    OdpowiedzUsuń