poniedziałek, 17 czerwca 2019

"Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja"- Joanna Tekieli- recenzja przedpremierowa.



Witajcie!!!

Dziś przychodzę do Was z kolejną recenzją przedpremierową. Nie ukrywam, uwielbiam celebrować moment otwierania otrzymanej przesyłki, oraz ten dreszczyk emocji na myśl czekającego mnie spotkania z piórem pisarza, oraz jego bohaterami. Co dziś dla Was przygotowałam? Zostańcie ze mną...


Całkiem niedawno,  bo kilka dni temu otrzymałam przesyłkę od Wydawnictwa Filia. To już kolejny raz, chyba taka świecka tradycja, kiedy Wydawnictwo obdarzyło mnie zaufaniem i podesłało egzemplarz przedpremierowy. Na widok zawartości białej koperty zaświeciły mi się oczy, bo co obyczaj to jednak obyczaj. A mam tu na myśli „Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja” autorstwa nikogo innego, jak Joanny Tekieli. Dodam, że premiera tej powieści datowana jest na 19. 06. 2019 roku, czyli raptem za kilka dni. A  samo „Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja” jest trzecią, ostatnią częścią  niezwykle urokliwej, debiutanckiej sagi autorki. W tym miejscu pragnę dodać, że „Pensjonat Leśna Ostoja” to tom pierwszy,  a „Rok w Pensjonacie” stanowi część drugą. 


Zanim jednak skoncentruje się na meritum recenzji, w tym miejscu chciałabym Wam przybliżyć nieco  postać samej pisarki, ponieważ nie każdy z Was miał z nią styczność. Joanna Tekieli to krakowianka z urodzenia, pasjonatka dobrej kawy z cynamonem, miłośniczka pieszych wędrówek po górach i dolinach, a także wielbicielka szeroko pojętej przyrody, szczególnie lasów i łąk przynoszących spokój, i kojących nerwy.

Ten spokój i relaks, a także słabość do zgłębiania świata flory i fauny, widoczny jest w najnowszej pozycji książkowej autorki. Pensjonat w Leśnej Ostoi, będący uroczym dworkiem, znów otwiera drzwi przed czytelnikiem i zaprasza do swoich wnętrz. To właśnie tam, w małej miejscowości Drzewie, toczą się dalsze perypetie bohaterów książki.  I tym  razem, po raz kolejny,  Joanna Tekieli zafundowała czytelnikowi i bohaterom książki mnóstwo atrakcji. Nie będę Wam zdradzać fabuły, ponieważ nie  takie jest moje zdanie. Jednak uchylę rąbka tajemnicy i nadmienię, że będzie… groźnie, a nawet niebezpiecznie, ponieważ ktoś będzie chciał zniszczyć spokój mieszkańców Drzewia. Pojawi się dreszczyk niepewności, ponieważ Justyna, główna bohaterka stanie przed nie lada wyborem, który będzie miał konsekwencje dla jej życia, ale też zaważy na bezpieczeństwie bliskich. Mało tego…sama otrze się o śmierć! Tekieli zadbała również o rozwój w sferze zawodowej bohaterki.  W Konsultraku będzie gorąco!!


„Jak się komuś fajnie w domu układa, to nie żyje się życiem innych, tylko pielęgnuje swoje szczęście. A jak żyje się w jakiejś matni, to zazdrości tym, co mają spokój, i próbuje mącić, żeby im za dobrze nie było.”*

 W trzeciej części trylogii będzie także wesoło! Tekieli w swojej najnowszej powieści  postarała się o to, aby czytelnik mógł się zrelaksować, pośmiać, oraz odpocząć po ciężkim dniu w towarzystwie, między innymi  Starej Kwietniowej. Przyznam się, że jest to moja ulubiona postać całej trylogii. Starsza kobieta, jej zachowanie, podchody, a przede wszystkim dialogi są idealnym panaceum na gorszy dzień. Brawa dla autorki za wykreowanie właśnie takiej postaci. Musicie mi uwierzyć na słowo drodzy czytelnicy, że z taką bohaterką nudzić się nie będziecie, która dla kontrastu, mimo swojego nieco „uszczypliwego” charakterku ma też dobre serce i potrafi się wzruszyć. Czytając „Spotkanie w Pensjonacie” będziecie tego świadkami.


„Mówię ci, jakie ma piękne, mądre oczy! – zachwycał się, nie zauważając, że aspirant z każdym jego słowem robi się bardziej ponury i smutny. Kiedy na mnie spojrzała, miałem wrażeniem, że zajrzała mi w samo serce.”**

W najnowszej powieści Tekieli nie zabraknie też wątku miłosnego, a żeby było ciekawiej, to nie jednego! Czytelnicy odczują przyśpieszone serca bohaterów, staną się uczestnikami poważnych rozmów o wspólnej przyszłości, oraz świadkami pierwszych, niewinnych pocałunków…. Kto z kim i dlaczego? Tu jak zawsze spuszczam zasłonę milczenia i niczego Wam nie zdradzę. Nadmienię tylko, że autorka za sprawą bohaterów pokaże, że na  prawdziwą miłość nigdy nie jest za późno, nawet jeśli się ma którąś "dziesiątkę"  lat.   I jeszcze Was czymś zaskoczę! Strzała Amora ugodzi najmniej spodziewającą się osobę, która zupełnie straci głowę  dla …TAJEMNICA!


„Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja” to książka idealna na lato. To powieść, która pozwala odetchnąć oraz mile odpocząć nie nudząc się ani trochę.  Dzięki pięknym  i barwnym opisom krajobrazu  książka urzeka, zachwyca, ale także powoduje, że czytelnik zastanawia się nad ważnymi, górnolotnymi kwestiami, które poruszyła autorka w swojej powieści. Ocenimy zatem sens prawdziwej przyjaźni,  kwestię wzajemnego bezpieczeństwa i akceptacji drugiego człowieka. Zachęcam Was do zapoznania się z historią przedstawioną w trzech tomach sagi, a szczególnie polecam tom trzeci „Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja”.


 Za możliwość otrzymania egzemplarza recenzyjnego dziękuję Wydawnictwu Filia




Przepisy:
*J. Tekieli: "Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja", Wydawnictwo Filia, Poznań, 2019, s.  114
**Tamże, s. 310

Powieść została przeczytana w ramach wyzwań: 52 książki

Polecam,
Katja

12 komentarzy:

  1. I przeniosłam się do świata bohaterów... Ach, Katju. Ty to potrafisz zawrôcić człowiekowi w głowie. Dwa pierwsze tomy już w drodze;) Trzeci? Ach,na trzeci przyjdzie mi jeszcze poczekać. Katju, zabrałaś mnie w piękne miejsce. Dziękuję 🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Grażynko, polecam się na przyszłość!;)

      Usuń
  2. Widać Katju jak bardzo ta saga przypadła ci do gustu. Liczę że i mnie będzie dane ją kiedyś poznać 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przypadła mi do gustu. Jest idealna na wakacje. Szczerze polecam!!

      Usuń
  3. Świetna saga na wakacje,lekka,przyjemna,z tajemnicą,romansem a wszystko to osadzone w przepiekanych krajobrazach.Z niecierpliwością czekam na trzeci tom i mm nadzieję,że skoczy się on happy endem dla wszystkich bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to świetna saga, z przyjemnością się ją czyta. A co u bohaterów??Trzeba koniecznie przeczytać tom trzeci- oj dzieje się tam, dzieje!!!

      Usuń
  4. Już mi się podoba. Zapraszam też do siebie :) https://bibliotekaedymona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za zaproszenie, z przyjemnością zajrzę.

      Usuń
  5. Saga o „Pensjonacie w Leśnej Ostoi „ to jedna z lepszych powieści z „dworkiem „ w tle.Bardzo jestem ciekawa dalszych losów bohaterów ,a Twoja recenzja jeszcze bardziej tą ciekawość podsyciła .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, cieszę się, że moje recenzje zachęcają po sięgnięcie po daną książkę. Pozdrawiam!!

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. To świetna lektura i na wakacje i na każdy wolny czas:) Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam:)

      Usuń