niedziela, 19 maja 2019

"Kochaj mnie czule"- Gabriela Gargaś


 
"Między lękiem i strachem, między bólem serca a smutkiem jest jakaś niewypowiedziana tęsknota, która może zmienić się w nadzieję.Nadzieję dają nam ludzie, słowa, czułe gesty, promienie słońca, nieprzewidziane zdarzenia....Nadzieja."*

Sobotnie popołudnie spędziłam w towarzystwie Gabrieli Gargaś i jej najnowszej powieści pt."Kochaj mnie czule", którą otrzymałam dzięki uprzejmości Tania Książka.
 
Znana Wam wszystkim pisarka,po raz kolejny w swojej książce zabiera czytelnika w świat poszukiwań prawdziwego uczucia. Życie człowieka jest tak skonstruowane, że każdy pragnie kochać i być kochanym. Dlatego to szukanie rozpoczynamy już od ogniska domowego, gdzie miłość winniśmy otrzymać od swoich rodziców. Z biegiem czasu młoda istota doświadcza pierwszej, nastoletniej miłości, będącej fundamentem miłości dojrzalszej, nierzadko już małżeńskiej. Ale nie zawsze. Czasem kierujemy się rozsądkiem wybierając z pozoru bezpieczną stabilizację u boku osoby, która "wydaje się "być tą właściwą. Często tylko wydaje...

"Słowa mają naprawdę magiczną moc...Można słowami uwieść, połechtać, zranić. Można się w słowach zakochać. Są też słowa, które nas podniecają, wywołują masę emocji."**

"Kochaj mnie czule" , to powieść inspirowana prawdziwą historią dwojga młodych ludzi, która otwiera oczy czytelnikowi na wiele problemów, będących wręcz normą w każdym małżeństwie. Epizod Natalii i Pawła uzmysławia, że miłość to nie tylko kwiaty i pluszaki, niedzielne wyjścia do kina czy teatru, wspólnie i miło spędzony czas w gronie znajomych. Kiedy zaczyna rządzić rutyna i wkracza proza życia, małżeństwo to pomoc w najtrudniejszych chwilach, to akceptacja tego, co idzie nie po naszej myśli, to również liczenie się ze zdaniem naszej drugiej połówki. Małżeństwo to "My", a nie "Ja". Nazbyt często o tym zapominamy, a wszelkie przyzwyczajenia powodują, że samotność zakrada się do związku powoli, ale przerażająco skutecznie.

Natalia to silna kobieta, która stawia czoła wszystkim przeciwnościom losu. Jednak trzeba podkreślić, że ta siła kobiety-matki-żony, rodziła się wraz z jej kolejnymi trudnymi doświadczeniami, których sukcesywnie doznawała. Tak więc wczytując się w powieść poznamy jej historię, w której dzieciństwo nie kwitło różami i daleko mu do sielanki, czy choćby zwykłej normalności. Właśnie ten okres miał ogromny wpływ na psychikę głównej bohaterki powieści.

Autorka w "Kochaj mnie czule", dotyka niezwykle istotnych problemów takich jak zaufanie, wzajemna akceptacja,zrozumienie. Nie jest obojętna na choroby cywilizacyjne które coraz częściej nękają ludzi w dzisiejszym świecie i opisuje czerniaka złośliwego, poważną chorobę oka Natalii czy Zespół Aspergera, nieuleczalną chorobę na którą cierpi Mikołaj. Gargaś interesująco opisuje codzienne zmagania Natalii z przeciwnościami. Trzeba podkreślić, że właściwe przygotowanie pisarki do tych trudnych zagadnień, czyni "Kochaj mnie czule" powieścią, której podwaliną jest samo życie.

"I po tych złych chwilach przyjdzie dzień, kiedy zaświeci dla Ciebie słońce. Zawsze przychodzi taki dzień... Niekiedy słońce wstaje bardzo powoli. Ale dla każdego świeci ono tak samo. Kiedyś przestanie boleć. Na pewno. Może teraz w to nie uwierzysz, ale tak będzie."*** 
 
 

"Kochaj mnie czule" to książka, która przedstawia cienie i blaski prawdziwej miłości, tej wytęsknionej, wypatrywanej, wymarzonej, ale i tej codziennej, zwilżonej łzami, okupionej nieprzespanymi nocami, skąpanej w szeroko pojętym kłamstwie. To w końcu publikacja, której emocje czytelnika wystawione są na szereg skrajnych doznań. Słowem, czytelnik wręcz zatapia się w historię bohaterów, przeżywając wspólnie ich perypetie.

Pisząc tę recenzję muszę podkreślić, że najnowsza powieść Gabrieli Gargaś to powieść o wyborach, tych dobrych i tych złych, prostych ale i trudnych, na pewno takich, które mają ogromny wpływ na nasz byt. W podejmowaniu wielu decyzji absolutnie nie można zapomnieć o sobie. Kończąc recenzję zostawiam Was z cytatem, który będzie pewnego rodzaju podsumowaniem.

"Nie daj sobie wmówić,że coś z Tobą nie tak,a to co robisz, nie ma sensu. Nie jesteś zupą pomidorową, żeby Cię wszyscy lubili. Nie muszą Cię lubić, nie muszą uważać, że to co robisz, ma sens, ważne, że Ty tak uważasz. A ludzie...Cóż, niektórym sprawia jakąś dziwną satysfakcję, kiedy wbijają komuś przysłowiową szpilę. Nikt w Ciebie nie uwierzy, jeśli Ty w siebie nie uwierzysz."**** 
 
 
 
 
Na koniec chciałabym Was zaprosić na stronę Taniej Książki. Ta fantastyczna księgarnia internetowa obchodzi swoje 13 - ste urodziny i z tej okazji czekają na Was fantastyczne okazje książkowe i liczne nowości w obniżonych cenach! To prawdziwa gratka dla każdego czytelnika.

 
 
Książka została przeczytana w ramach wyzwań: 52 książki
 

Przypisy:
*G.Gargaś: "Kochaj mnie czule", Wydawnictwo Filia, Poznań, 2019, s. 151
**Tamże, s. 236
***Tamże, s.331
****Tamże, s.334

Polecam Wam serdecznie,
Katja

14 komentarzy:

  1. Mam tę książkę w planach. Na pewno ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam a Ciebie pozdrawiam dziękując za odwiedziny :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię pióro autorki, więc tę książkę również mam w planach 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super:) Ja też lubię pióro autorki, dlatego z przyjemnością w ciągu kilku godzin przeczytałam "Kochaj mnie czule".

      Usuń
  3. Również będę czytała tę książkę.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. To jedna z tych książek, które chce przeczytać jeszcze w tym roku.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem życzę dotarcia do tej publikacji i udanej lektury.:)

      Usuń
  5. Katju, nie miałam tej książki w. moich planach czytelniczych, ani bliższych, ani dalszych, Twoja recenzja, diametralnie zmieniła moje zdanie, a cytaty, z którymi nas zostawiasz...Ech, potrafisz człowiekowi wywrócić serce do góry nogami ;)🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu dbam o to aby czytelnicy mojego bloga się nie nudzili i zawsze wiedzieli, gdzie szukać swoich ulubionych pisarek.:)

      Usuń
  6. Jestem bardzo ciekawa tej książki i z przyjemnością ją przeczytam.Ale musi poczekać w kolejce .Może bardziej mnie zainteresuje niż "Minione chwile"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może, nie mniej jednak polecam, bowiem każda powieść Gabrieli Gargaś jest inna.

      Usuń
  7. W rankingu przeczytanych przeze mnie książek Pani Gargaś pierwsze miejsce zajmuje powieść "Namaluj mi słońce" .Czy "Kochaj mnie czule" to zmieni? Zobaczymy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna recenzja 😊. Dziękuję 🤗

    OdpowiedzUsuń